PODZIEL SIĘ

Metro przyspiesza na pierwszej linii. Od 1 września pociągi będą mogły jechać o 20 km/godz. szybciej. Będzie ich też więcej.

Metro Warszawskie zakończyło testy nowego systemu o nazwie SOP-2. Zainstalowany w tunelach i pociągach system pozwala na bardziej automatyczną jazdę pociągów i zmniejszenie dystansu między nimi.
Obecnie pociąg nie może ruszyć dopóty, dopóki ten, który się znajduje przed nim, nie opuści kolejnej stacji. Tunel pomiędzy dwoma składami musi więc być pusty. Teraz, dzięki nowemu systemowi, zachowanie aż tak dużej odległości nie będzie konieczne.

– Nie będzie już semaforów, tylko tzw. widoczność elektroniczna – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Co z tego wynika dla pasażerów? Na trasę I linii metra wyjedzie więcej pociągów, dzięki czemu podróż powinna być przyjemniejsza, a tłok nieco mniejszy niż dotychczas. Co więcej, zamiast rozpędzać się do 60 km/godz., pociągi będą mogły osiągnąć prędkość 80 km/godz.

Składy metra będą jeździć szybciej i częściej – potwierdza wiceprezydent Wojciechowicz. – Obecnie w szczycie na tory wyjeżdżają 33 pociągi. Od 1 września będzie ich 36, ale planujemy, że po kilku miesiącach I linię metra w godzinach szczytu będą obsługiwać 42 składy.

W godzinach szczytu pociągi z Kabat odjeżdżają według rozkładu co 2,5 minuty. Od 1 września będą odjeżdżały co 2,3 minuty.

BRAK KOMENTARZY